نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان چالاک

5 سال توسعه و بهبود داده ایم

بیش از 1000 مشتری در سراسر کشور به چالاک اعتماد کرده اند

محیط نرم افزار حسابداری چالاک

توجه: این برنامه حسابداری صرفا برای کامپیوتر است و روی گوشی موبایل نصب نمی شود.

دانلود نرم افزار (نسخه رایگان)

خرید آنلاین نرم افزار (نسخه پولی)

پشتیبانی مادام العمر است و همیشه در کنار شما خواهیم بود

لایسنس مادام العمر است و فقط یکبار برای همیشه هزینه پرداخت می کنید

امکانات نرم افزار حسابداری چالاک

برنامه حسابداری فروشگاهی  چالاک در 2 نسخه ذیل به فروش می رسد که می توانید با کلیک روی هر کدام، امکانات آن را مشاهده کنید و بر اساس نیاز یکی را انتخاب کنید.

 

  • ثبت چک ها
  • حسابهای دو طرفه
  • ثبت وام و اقساط و پس انداز ها
  • مدیریت واریز و برداشت از حساب ها
  • موجودی و گزارش ریزکارکرد حساب ها
  • ثبت هزینه ها و درآمد ها با قابلیت گروه بندی
  • ثبت تعاریف اولیه ( مشتریان، معرفی کالا، محصولات و خدمات، طرف حساب ها، انواع حساب ها و… )
  • امور خرید کالا (ثبت فاکتور خرید، پرداخت خرید، صورت حساب)
  • امور فروشگاه ( ثبت فاکتور فروش، فروش سریع، پرداخت و صورت حساب مشتریان، موجودی انبار،گارانتی کالا، بررسی ورود و خروج کالا، ثبت سفارشات، سررسید حساب ها و …. )
  • گزارشات نرم افزار ( گزارش هزینه و درآمد، گزارش خرید و فروش، گزارش میزان درآمد ها و… )
  • تمامی امکانات نسخه پایه
  • اتصال نرم افزار به فروشگاه اینترنتی
  • سیستم ارسال پیامک
  • امکان ثبت 3 بارکد برای هر کالا
  • فروش به وسیله بارکد خوان
  • قسط بندی کردن پرداخت مشتریان
  • قابلیت ثبت پیش فاکتور فروش
  • تبدیل پیش فاکتور به فاکتور فروش اصلی
  • تعریف دو واحد (اصلی و جزئی ) برای کالا و خدمات
  • دریافت کالا و محصولات ، لیست مشتریان و لیست سفارشات از وب سایت
  • قابلیت بروزرسانی موجودی و قیمت فروش محصولات فروشگاه اینترنتی از طریق نرم افزار

ویدئوی معرفی نرم افزار فروشگاهی چالاک

در این ویدیوی  جلسه اول نحوه ثبت هزینه ها به صورت کاملا عملی آموزش داده شده است.

در این ویدیو توضیحات کلی نرم افزار چالاک حساب نسخه پایه و پیشرفته توضیح داده شده است.

سوالات متداول کاربران​

بله. هر زمان که مایل بودید میتوانید با پرداخت مابه تفاوت هزینه نسخه ساده و پیشرفته لایسنس خود را تبدیل به پیشرفته کنید. این کار در پنل کاربری شما مقدور می باشد.

آموزش های متنی و ویدیویی برای استفاده از نرم‌افزار وجود دارد. همچنین داخل هر قسمت از نرم‌افزار لینک اموزش قراره داده شده و در نهایت در صورتیکه سوالی دارید دوستان ما در دپارتمان اموزش خوشحال خواهند شد به شما کمک کنند.

آپدیت های بعدی نرم افزار و پشتیبانی به صورت مادام العمر رایگان خواهد بود و برای این مورد هزینه ای دریافت نخواهد شد.

خیر. با تغییر ویندوز لایسنس شما همچنان معتبر خواهد بود نیازی به لایسنس جدید ندارید.

بله. با تغییر لپ تاپ یا کامپیوتر باید کد فعال سازی جدید دریافت شود اما این مورد هیچ هزینه ای ندارد و شما به راحتی میتوانید در پنل کاربری کد فعال سازی قبلی خود را اپدیت کنید

chalak software 1

خرید نرم افزار حسابداری چالاک

672فروش
نسخه پایه و پیشرفته

دانلود نرم افزار (نسخه رایگان)

خرید آنلاین نرم افزار (نسخه پولی)

دیگر نرم افزارهای شرکت چالاک

شرکت چالاک بصورت تخصصی در زمینه تولید نرم افزارهای حسابداری برای انواع صنف ها فعالیت میکند و بیش از 1000 نسخه را به فروش رسانده است که در سراسر ایران از ان استفاده می کنند.

مطالب آموزشی

تمام نیازهای نرم افزاری حسابداری خود را با چالاک حساب رفع کنید.

همه ما می دانیم که امروزه نرم افزار حسابداری بخشی از کار هر کسب و کاری است. از همه مهمتر، یافتن نرم افزار حسابداری خوب با قیمت مناسب یا یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان برای کاربران دشوار است.

برای شرکت های نوپا و در حال رشد، داشتن نرم افزار حسابداری خوب یک دارایی است حتی اگر اتصال به اینترنت امکان پذیر نباشد. اگرچه با استفاده از نرم افزارهای تحت وب می توانید در جاهایی که اینترنت دارید از آن استفاده کنید، اما داشتن یک نرم افزار خوب که در همه جا و هر زمان قابل استفاده باشد حتی اگر اینترنت ندارید بسیار مهم است.

به یاد داشته باشید که هر شرکت یا فروشگاهی که محصولاتی را به فروش می رساند، برای اینکه بتواند فروشگاه خود به بهترین شکل اداره کند، باید تمامی اطلاعات از جمله: میزان سود و زیان، خرید و فروش، بررسی سررسید و … را ارائه دهد.

به انجام این امور حسابداری فروشگاه می گویند که نیاز به نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب و مناسب دارد و نبود نرم افزار حسابداری فروشگاهی ضرر مالی زیادی را برای فروشگاه به همراه دارد.

جالب است بدانید که نرم افزار حسابداری چالاک دارای بخشی است که برای فروشگاه داران و صاحبان فروشگاه ها طراحی شده و اطلاعات کامل و دقیقی را در اختیار آنها قرار می دهد.

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان

نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان یک ابزار مهم برای مدیریت مالی و مالیاتی فروشگاه‌هاست. با وجود اینکه برخی از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی پولی، قابلیت های پیشرفته ای را فراهم می کنند، اما برخی از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی رایگان نیز برای مدیریت مالی فروشگاه‌های کوچک بسیار مناسب هستند.

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان به شدت وابسته به نیازهای شما و فروشگاه شما است. با این حال، بعضی از مهمترین قابلیت هایی که باید در نظر گرفته شوند، شامل ثبت فاکتورها، پرداخت و دریافت ها، گزارش گیری مالیاتی، پیگیری موجودی، مدیریت مشتری و ثبت محصولات است.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی به شما کمک می کند که هزینه‌ها را کاهش دهید و سود و رضایت مشتریان، مدیریت هوشمند و بهتر کسب‌وکار و کارکنان فروشگاهتان را به حداکثر برسانید و علاو بر این در زمان خود و مشتریانتان صرفه جویی کنید.

چرا به نرم افزار حسابداری در فروشگاه ها نیاز داریم؟!

وقتی کسی برای اولین بار می خواهد یک فروشگاه یا کسب و کار راه اندازی کند، اولین هدف او کسب درآمد، فروش محصولات و کسب سود خوب است. حال فکر کنید اگر این فروشگاه اطلاعات خرید و فروش خود را ثبت نکند تکلیف فروشگاه آنها چه می شود؟!

شاید در کوتاه مدت اتفاق خاصی نیفتد اما بعد از مدتی فرو می ریزد و زیان های زیادی خواهد داشت. بنابراین بسیار مهم است که یک نرم افزار حسابداری و یا یک دفتر حسابداری خوب برای فروشگاه داشته باشید.

اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار یا فروشگاه جدید هستید و به دنبال نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب و نرم افزار حسابداری آنلاین مناسب برای کسب و کار خود هستید، توصیه می کنیم بقیه مطلب را مطالعه کنید.

آیا استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی باعث افزایش کارایی فروشگاه می شود؟!

اگر نرم افزار حسابداری فروشگاهی ندارید، زمان زیادی را صرف ثبت اطلاعات فروشگاه خواهید کرد، بنابراین داشتن نرم افزار حسابداری فروشگاهی بسیار مهم است. همانطور که می دانید ثبت اطلاعات مالی و اسناد مالی به زمان کمی نیاز دارد پس با کمک نرم افزار حسابداری خوب و مناسب در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید.

نرم افزار نظارت بر فروشگاه باید محیطی کاملا ساده و کاربرپسند داشته باشد و به کاربران امکان مدیریت فروشگاه، ثبت فروش، انبارها، سوابق و خریدها و سایر فعالیت ها را بدهد.

در حسابداری فروشگاهی چه گزینه‌هایی باید لحاظ شود؟

اصول حسابداری نیاز به گزینه‌های بسیاری برای بررسی امور مالی کسب‌ و کارها دارد که باید هنگام طراحی نرم افزار حسابداری لحاظ شود.

امکان دارد که گزینه‌های مربوط به محصول هر کسب و کاری با کسب و کار دیگر، تا حدی متفاوت باشد. در اینجا به بررسی برخی از گزینه‌های مشترک در سیستم نرم افزار حسابداری که بین تمام واحدهای فروشگاهی یکسان است، می‌پردازیم:

ثبت موجودی کالاهای انبار

در فروش کالاهای فیزیکی، مقدار موجودی هر کالا برای فروشگاه بسیار حائز اهمیت است. زیرا صاحبان کسب‌وکار باید به‌ موقع از کم شدن موجودی کالا آگاه شوند و برای خرید محصولات جدید اقدام نمایند.

اما در حسابداری فروشگاهی آنلاین، برای فروش محصولات غیر فیزیکی، نیازی به ثبت موجودی انبار نمی باشد. برای مثال، یک کسب‌وکار که محصولات آنلاین و دانلودی مثل ویدئو یا کتاب‌های الکترونیکی (PDF) می‌فروشد، نیازی به انبار کردن محصولات ندارد.

زیرا محصولات آنلاین می‌توانند یکبار بر سطح وب آپلود شده و هزاران بار دانلود شوند. اما در فروش محصولات فیزیکی حتماً باید گزینه ای برای انبارداری و ثبت کالاهای موجود، در نرم‌افزارها وجود داشته باشد.

ثبت فاکتورها در نرم افزار حسابداری

احتمالا ما در موقع خرید یک قلم از یک جنس خاص، نیازی به دریافت فاکتور از فروشگاه نداشته باشیم. اما هر فروشگاهی نیاز دارد تا اطلاعات خرید ما را در سیستم حسابداری خود ثبت نماید. بنابراین هر نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نیازمند گزینه ای به نام فاکتور دهی می باشد تا بتواند فاکتورهای فروش شامل لیست اقلام، قیمت هر قلم، قیمت نهایی و تاریخ فروش را در سیستم ثبت کند. در صورت فروش چند قلم می‌توان از فاکتور ثبت شده با پرینتر خروجی گرفت و تحویل مشتری داد.

با استفاده از نرم افزار حسابداری چالاک می توانید فاکتورهای متنی کاملا رایگان را ذخیره کرده و هر زمان که بخواهید چاپ کنید. مطمئناً می دانید که یکپارچگی یکی از مهمترین ویژگی هایی است که نرم افزار حسابداری باید داشته باشد.

در سمت انبار نرم افزار حسابداری فروشگاه چه فاکتورهایی باید صادر شود؟!

  • تجهیزات
  • بررسی شماره سریال محصول
  • ورود و خروج کالا
  • برگه تحویل صادر کنید
  • ثبت نام انتقال دهندگان
  • موجودی انبار و …

امور دریافت و پرداخت

در همه ی نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده یا حرفه‌ای، بخش‌های «بدهکاری» و «بستانکاری» برای محاسبه سود ماهانه یا دوره‌ای هر کسب‌وکار، مشخص شده اند. همچنین برای پیگیری بستانکاری ها و پرداخت بدهکاری‌ها، اعلان‌هایی وجود دارد که شما را از روند کار آگاه می کند. بنابراین امور دریافت و پرداخت جزو گزینه‌های ثابت نرم‌افزارهای حسابداری در نظر گرفته می شوند و از اصول حسابداری فروشگاهی و حتی غیر فروشگاهی به حساب می‌آیند.

محاسبه مالیاتی

مالیات موضوعی است که نهادهای دولتی کشورمان در سال‌های اخیر بیشتر به آن توجه کرده اند. اما علاوه بر این مورد، موضوع مالیات بر ارزش افزوده در واحد فروش دارای اهمیت بسیاری می باشد. یک نرم افزار فروش فروشگاهی باکیفیت، باید گزینه‌ای اختصاصی برای محاسبه مالیاتی را دارا باشد. در ضمن اصول مالیاتی آن باید دقیقاً برحسب اصول مالیاتی کشور مربوطه تنظیم شده باشد.

حقوق و دستمزد

اگر کسب‌وکاری، حتی یک کارمند تحت عنوان فروشنده داشته باشد، بخش حقوق و دستمزد نرم افزار حسابداری مورد نیاز واقع می شود. حقوق می‌تواند به صورت گزینه ثابت و یا پورسانتی باشد. بهرحال یک نرم‌افزار جامع، تمامی این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هزینه‌های کسب‌وکار

هر کسب‌وکاری، در کنار درآمدهایی که دارد شامل یک سری هزینه‌ نیز می باشد. هزینه‌های کسب‌وکار به دو بخش «هزینه‌های ثابت» و «هزینه‌های متغیر» طبقه‌بندی می‌شوند که حقوق و دستمزد کارکنان می‌تواند زیرمجموعه این هزینه‌ها باشد. پس بخش هزینه های کسب و کار قسمت دیگری از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی می باشد که بسیار ضروری است.

محاسبه سود خالص

تمامی مواردی که پیشتر به آنها اشاره کردیم باید در یک سیستم حسابداری فروشگاهی وجود داشته باشند تا بفهمیم که چقدر سود نهایی برایمان باقی مانده است.

اگر این گزینه‌ها را به صورت کاملاً صحیح و کارآمد در سیستم حسابداری خود بررسی نکنیم، نمی‌توانیم بفهمیم فروش خالص و درآمد یا سود خالص ما از فروشگاهمان چقدر بوده است. برای بدست آوردن سود خالص، باید کلیه هزینه‌ها، مالیات‌ها و دیگر گزینه‌ها از درآمد نهایی کم شود.

در موقع انتخاب نرم افزار حسابداری رایگان چه چیزی را باید در نظر بگیریم؟

اولین چیزی که  باید به خاطر بسپارید این است که تجارت و نوع فروشگاه خود را پیدا کنید و بدانید که از فروشگاه های نرم افزاری چه انتظاری دارید؟! تا بتوانید نرم افزار مورد نیاز خود را پیدا کنید.

نرم افزارهای حسابداری متفاوتی از قبیل نرم افزار حسابداری صنعتی، نرم افزار حسابداری پیمانکاری و… وجود دارند که هر کدام سیستم حسابرسی متناسب با  خود را عرضه می کنند.

در این بین نرم‌افزارهایی هستند که به‌صورت عمومی عرضه می‌شوند و می‌توانند برای انواع کسب‌وکارها مورد استفاده قرار بگیرند. اما هدف ما پیدا کردن متناسب‌ترین نرم افزار حسابداری و مالی برای کسب‌وکارمان است.

انواع نرم افزار فروشگاهی رایگان می توانند توسط کسب‌وکارهای کوچک مورد استفاده گیرند. اما وقتی پای اصول حسابداری اصلی به میان می‌آید و گزینه‌های بیشتری برای محاسبات مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نرم‌افزارهای رایگان نمی‌توانند چندان مفید باشند.

زیرا احتمال دارد حتی بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان نیز، گزینه‌های محدودی را در اختیار شما قرار دهند. وقتی کسب‌وکار شما رونق پیدا کرده و تعداد اقلام و مشتریان شما بیشتر می‌شود، شما نیازمند ارتقای نرم‌ افزار حسابداری رایگان خود خواهید بود، که این موضوع برای شما هزینه دربر خواهد داشت.

چرا باید از نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده کنیم؟ !

واضح است که پیشرفت در فناوری همیشه به بشر کمک کرده است و کمک زیادی به آسان کردن کارها کرده است. به تدریج با پیشرفت علم حسابداری نرم افزار حسابداری نیز پا به عرصه وجود گذاشت.

در کنار توسعه نرم افزار مقرون به صرفه حسابداری، بدون نیاز به نیروی انسانی و کارآمد انجام می شود. بنابراین مشخص است که وجود نرم افزار حسابداری فروشگاهی کمک بزرگی است.

یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  1. مدیریت موجودی: باید این امکان را فراهم کند که فروشگاه بتواند موجودی کالاهای خود را بررسی و مدیریت کند.
  2. فاکتور دهی: باید این امکان را فراهم کند که فروشگاه بتواند فاکتورهای خرید و فروش خود را ایجاد و مدیریت کند.
  3. مدیریت مشتری: باید این امکان را فراهم کند که فروشگاه بتواند اطلاعات مشتریان خود را ثبت و مدیریت کند.
  4. پشتیبانی از گزارش‌گیری: باید این امکان را فراهم کند که فروشگاه بتواند گزارش‌های مختلفی مانند گزارش فروش، گزارش موجودی، گزارش مشتریان و غیره را ایجاد و مشاهده کند.
  5. پشتیبانی از بانکداری: باید این امکان را فراهم کند که فروشگاه بتواند تراکنش‌های بانکی خود را مدیریت کند و از امنیت مناسبی نیز برخوردار باشد.
  6. پشتیبانی از چاپ فاکتور: باید این امکان را فراهم کند که فروشگاه بتواند فاکتورهای خود را با استفاده از چاپگر چاپ کرده و به مشتریان خود تحویل دهد.
  7. سادگی و آسانی استفاده: باید این امکان را فراهم کند که کاربران بتوانند به راحتی با نرم‌افزار کار کنند و به راحتی به امکانات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.
  8. پشتیبانی و آپدیت: نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان باید مورد پشتیبانی قرار بگیرد و باید به روز رسانی های منظم انجام شود. به همین دلیل، برنامه باید قابلیت بروزرسانی آسان داشته باشد و از طریق اینترنت بتوانید به آخرین نسخه آن دسترسی پیدا کنید.
  9. قابلیت انتقال اطلاعات: نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید قابلیت انتقال اطلاعات به دیگر برنامه ها را داشته باشد. به عنوان مثال، باید بتوانید فاکتور ها و موجودی ها را به برنامه هایی مانند Excel، Word و غیره منتقل کنید.
  10. رابط کاربری کارآمد: رابط کاربری نرم افزار باید کارآمد و ساده باشد تا کاربران بتوانند به راحتی با آن کار کنند. باید بتوان به سادگی فاکتورها را صادر کرد و گزارشاتی را تهیه کرد که به صورت نموداری و گرافیکی نشان دهنده وضعیت مالی فروشگاه باشد.
  11. قابلیت پشتیبانی: نرم افزار باید دارای قابلیت پشتیبانی از سمت تیم توسعه دهنده باشد. کاربران باید بتوانند از طریق تلفن، ایمیل یا تیکت، با تیم پشتیبانی تماس بگیرند و به مشکلات خود رسیدگی کنند.

دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی

پیشنهاد ما به شما نرم افزار حسابداری فروشگاهی چالاک حساب است این نرم افزار رایگان نیست اما با هزینه بسیار کم 850 هزار تومان به فروش می رسد این نرم افزار قابلیت اتصال به بارکد خوان را دارد همچنین دارای پشتیبانی بسیار قوی است، راحت نصب می شود و یک بار پرداخت نرم افزار را انجام می دهید و به صورت مادام العمر از آن استفاده می کنید این نرم افزار بر روی کامپیوتر نصب می شود و قابلیت بک آپ گیری و ثبت فاکتور را نیز دارد.

نتیجه 

صاحبان با درایت کسب‌وکارها در زمان انتخاب و به‌ کارگیری نرم افزار حسابداری فروشگاهی، به دنبال نرم افزاری هستند که متناسب‌ با کسب‌وکار آنها باشد. در واقع نرم‌افزاری که بتواند بیشترین نیاز محاسبات کاری آنها را برطرف کند.

 در این مطلب به مواردی که هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان باید مد نظر قرار دهید اشاره شد امیدواریم با توجه به این نکات بتوانید بهترین نرم افزار را انتخاب کنید.